خلجان + پلاس

خلجان پلاس دریچه ای است برای بازتاب فعالیت های علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ، طبیعت گردی و مفاخر خلجان

خلجان پلاس دریچه ای است برای بازتاب فعالیت های علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ، طبیعت گردی و مفاخر خلجان

نورالدین پسر خلجان

يكشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۵، ۰۷:۵۰ ب.ظ

سید نورالدین عافی (زاده ۱۳۴۳ در محله خلجان تبریز) رزمنده و جانباز ۷۰٪ جنگ تحمیلی، که با روایت کتاب نورالدین پسر ایران وی باعث شناخته شدن در سطح کشور شد، وی در کتاب مذکور خاطرات نوجوانی خود در سال ۱۳۵۹ را توسط موسی غیور در سال ۱۳۷۳ طی ۴۰ ساعت مصاحبه به زبان ترکی و سپس به وسیله معصومه سپهری در سال ۱۳۸۳ به تحریر درآورده که از ۱۶ سالگی پس از ۳ سال از آغاز جنگ تحمیلی وارد جبهه شده و او حضور در گردان‌های لشکر ۳۱ عاشورا را به عنوان نیروی آزاد، غواص و فرمانده دسته در جبهه‌های مختلف تجربه کرده و بارها مجروح شده است. که ۸۰ ماه از عمر خود را در جبهه‌ها گذراند و در نهایت جانباز ۷۰٪ شد.

جهت مشاهده کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید


نورالدین پسر ایران

کتاب "نورالدین، پسر ایران" روایت بی نظیری از بدر، والفجر هشت و کربلای 4 است. کتابی دقیق، صادقانه و عمیق.که خواننده را با خود به دل واقعه میبرد و او را از گریستن و افتخار کردن و حسرت خوردن، به بهت زدگی می کشاند. سید نورالدین عافی در گفتگو با سایت فرهنگ نیوز از انتشار جلد دوم کتاب "نورالدین پسر ایران" خبر داده و گفت: جلد دوم کتاب " نورالدین پسر ایران" در چهار بخش منتشر خواهد شد. بخش اول ناگفته هایی که از کتاب "نورالدین پسر ایران" جا مانده است، و مسائلی که الان متناسب با جو جامعه میتوان آنها را بیان کرد. بخش دوم به تاثیری که کتاب اول روی جوان ها گذاشته پرداخته میشود. بخش سوم در مورد نقش همسرم است و بخش آخر کتاب هم به قضایای بعد از جنگ و سختی های بعد از جنگ برمیگردد.

بازگو کردن خاطرات جنگ را مدیون شهید آوینی هستیم

شهید آوینی جمله ای دارد و می گوید:" مکه برای شما، فکه برای من. بال نمی‌خواهم، همین پوتین های کهنه هم می توانند مرا به آسمان ببرند." من اعتقاد دارم شهید آوینی به آسمان نرفت، شهید آوینی مستقیم به بهشت رفت.

شما ببینید شهید آوینی بعد از جنگ چه کار کرد. الان این کتاب هایی که می بینید نتیجه کار شهید آوینی است. کلید بازگو کردن خاطرات جنگ را شهید آوینی زد. ما خیلی مدیون ایشان هستیم.

کتاب "نورالدین پسر ایران" طی مراسم اختتامیه پنجمین جایزه ادبی جلال آل احمد، گران‌ترین جایزه ادبی ایران، که با بررسی بیش از چهار هزار و پانصد اثر همراه بود، در گروه مستند نگاری و بخش خاطره نگاری موفق به کسب عنوان برترین کتاب شد.

پویا نمایی نورالدین پسر ایران

پویا نمایی "نورالدین پسر ایران"، بر اساس خاطرات چاپ شده سید نورالدین عافی، به کارگردانی میثم حسینی ساخته شد. این مجموعه شامل سی قسمت پانزده دقیقه‌ای است. علی تقی‌پور تهیه‌کننده برنامه "نورالدین پسر ایران" درباره آن می‌گوید:محمد صالح علا، آتیلا پسیانی، مسعود فروتن و پژمان بازغی از جمله هنرمندانی هستند که در نخستین قسمت‌های "نورالدین پسر ایران" شاهد حضور آنها در برنامه خواهید بود.


 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی